> > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > >

Марк Маркес с победа след 581 дни


0
0
43

Шесткратният световен шампион в Moto GP Марк Маркес с Хонда постигна първа победа след завръщането си в кралския клас в началото на година, след като триумфира в надпреварата за Гран при на Германия. За испанеца, който пропусна почти целия минал сезон след падане и операция, това бе 11-и пореден успех на „Заксенринг“, като той стигна до него, след като водеше във всичките 30 обиколи на трасето в Саксония.

Маркес потегли от петата позиция и направи перфектен старт и влезе втори в първия завой зад сънародника си Алейш Еспаргаро с Aприлия, но още в края на първата обиколка го атакува успешно и поведе колоната.
След това изпреварване той така и не погледна назад, печелейки с аванс от 1,6 секунди спрямо победителя от Гран при на Каталуния преди две седмици Мигел Оливейра (Пор) с KTM. Трети на подиума се качи Фабио Куартараро (Фр) с Ямаха, който завърши на 6.7 секунди от победителя.
Големият си удар Маркес направи в деветата и десетата обиколка, когато над „Заксенринг“ прикапа леко и той използва своя перфектен нюх в подобни условия, като увеличи преднината си на близо две секунди пред своите преследвачи.
В първия завой на петата обиколка стана и първия инцидент в днешния ден, в който от надпреварата след сблъсък отпаднаха брата на Маркес – Алекс (Хонда) и Данило Петручи с KTM.
В шестата обиколка стана ясен изборът на гуми на всички пилоти за днешния ден, като само Хорхе Мартин с Дукати, Такааки Накагами с Хонда, Франческо Баная с Дукати и Маверик Винялес с Ямаха не заложиха на хард-медиум. Мартин, Баная и Винялес бяха с медиум-медиум, а Накагами с медиум-софт.

В началото на осмия тур австралиецът Милър успя да изпревари Куартараро с ново късно спиране за първата крива и така се изкачи на третата позиция зад Маркес и Еспаргаро.1
В средата на деветия тур край трасето бяха развени белите флагове, което означава, че пилотите могат да влизат в бокса за мотори с настройки за мокро. Точно това се оказа напълно в полза за Маркес, който веднага отвори аванс от близо 1,5 секунди пред колоната преследвачи.
Най-голям губещ от краткото прикапване се оказа Алейш Еспаргаро, който набързо загуби позиции от Милър и Оливейра, който пък успя да изпревари и Зарко.
На 12-ия завой в 11-ата обиколка Оливейра се изкачи на второто място след много агресивна маневра срещу Милър. В същото време авансът на Маркес вече бе достигнал 1.9 секунди спрямо пилота на KTM.
В първата си обиколка с чиста писта пред себе си, победителят от „Каталуния“ Оливейра успя да стопи 0,3 от аванса на лидера, след като записа най-бързата обиколка от началото на надпреварата.

В 13-ата обиколка португалецът записа ново най-бързо време за да потвърди, че капките, които паднаха на пистата само пет обиколки по-рано вече се бяха изпарили.
На средата на дистанцията разликата между Маркес и Оливейра в челото бе 1,7 секунди, а пилотът на KTM имаше сходен аванс пред четвъртия – Милър. Точно зад австралиеца се движеха Алейш Еспаргаро и Куартараро, които успя да се откъснат пред Зарко.
В началото на 18-ия тур Брад Биндър с KTM направи неуспешен опит да изпревари Зарко в спора за шестата позиция, докато няколко завоя по-рано Куартараро успя да задмине Еспаргаро в битката за четвъртото място. В края на обиколката, Биндър успя да довърши своята атака срещу Зарко и така се изкачи на шестата позиция.
В спирането за 12-ия завой в края на 19-ия тур Куартараро влезе в тройката след великолепна атака срещу Милър.
Десет обиколки преди карирания флаг разликата бе стопена на 1.4 секунди, но двамата лидери имаха комфортната преднина от 3,4 секунди пред Куартараро.

В последния завой на 23-ия тур, Биндър успя да влезе в топ пет с прекрасна маневра срещу Алейш Еспаргаро. Битката между двамата започна в началото на обиколката, когато южноафриканецът отново направи неуспешен опит за атака в първата крива.
Пет тура преди края на надпреварата, авансът на Маркес падна под секунда, след няколко силни обиколки от страна на Оливейра, които му позволиха да увеличи преднината си пред Куартараро на почти пет секунди.
При оставащи само три обиколки до карирания флаг, Маркес успя отново да се откъсне пред Оливейра и така авансът му достигна 1.6 секунди.
В 27-ата обиколка, Биндър се придвижи до четвъртото място с една класическа за „Заксенринг“ маневра срещу Милър на спирането за 12-я завой.
Във финала Марк Маркес се завърна на най-високото място на почетната стълбичка след едно невероятно каране в надпреварата за Гран При на Германия. По този начин испанецът записа своя 11-ти пореден успех на „Заксенринг“, серия, която започна през далечната 2010 година в клас до 125 куб. см.

В генералното класиране след осмия кръг за сезона Куартараро има 131 т. и преднина от 22 т. пред сънародника си Зарко, а трети на 31 т. е Милър. С победата Марк Маркес се изкачи на десетото място с изоставане от 90 пункта спрямо Куартараро. Оливейра, който в трето поредно състезание влезе в челната двойка в надпревара, се намира на седмата позиция с изоставане от 57 точки.
Битката за титлата в Moto GP продължава следващата седмица на „Ассен“ в Нидерландия, където се очаква фаворити за победа да бъдат пилотите на Ямаха и в частност Куартараро.

Снимка: Туитър

Споделете
0
0

Comments